Karácsonyi szokás Japánban
Japánban a keresztények alacsony számú jelenléte miatt a karácsonynak kevés hagyománya van. Azonban a helyiek azt vallják, hogy ha valaki karácsonykor magányos, az egész évben az lesz. Ezért mindenki ilyenkor igyekszik társat találni. A KFC gyorsétterem lánc 1974-ben alkotta meg a „Karácsonyra Kentuckyt!” szlogent, ami rendkívüli népszerűségre tett szert Japánban. Ennek eredményeként a karácsony és a sült csirke szorosan összekapcsolódott, és több évtizedes kampány hatására ma már hetekkel előre kell rendelni a karácsonyi csirkét az ünnepi asztalra.
Japánban a közösség rendkívül fontos szerepet játszik az emberek életében, ezért az év végén szokás megajándékozni azokat, akiknek hálásak vagyunk. Ezt azonban nem karácsonykor teszik, hanem az év végén, amikor főként tanárokat, főnököket és családi barátokat szokás megajándékozni. Karácsonyi ajándékot általában csak a szerelmes párok, barátok és családon belül főként a gyerekek kapnak.
Szólj hozzá