Minden Ami Külföld | Mi történt a forma1 világában 2020-ban? - Minden Ami Külföld
Minden ami kulfold logo feher
Minden ami kulfold logo feher
Minden ami külföld
  • 1000x632forma1mindenamikulfold

Mi történt a forma1 világában 2020-ban?

A 2020-as év elég érdekesen alakult a forma1-es alakulatok és a rajongók számára. A végeredményben természetesen nem volt igazi meglepetés, hiszen Hamilton behúzta a 7. világbajnoki címét és több rekordban is felül szárnyalta Schumacher-t, mint például a pole pozíciókban. Az egész évet azonban jól megkavarta a Covid, még az sem volt biztos, hogy egyáltalán lebonyolítják az idei versenyeket.- Kosza írása

A szezonindító ausztrál nagydíjra bár elutaztak a csapatok, de végül elmaradt az egész. A nagy elővigyázatosság ellenére is többen elkapták a vírust, még maga a bajnok is kénytelen volt kihagyni az év utolsó előtti versenyét a Szahír nagydíjat. Ez mondjuk egy érdekes momentum volt, hiszen Hamilton helyére a leggyengébb csapattól a Williamstől átkért Russel bebizonyította, hogy egy jó autóval szinte a mezőny bármely tagja képes győzelemért harcolni és nemcsak Hamilton tehetségén múlik, hogy ennyivel dominálja a mezőnyt. Ez persze nem von le sokat az értékéből, hiszen valljuk be azért tud ez a Hamilton, mert néha még rossz helyzetekből is mondhatni esélytelenül is, de be tudta húzni a győzelmet. 

Persze ehhez is kellett a szerencse is, de az is, hogy Hamilton szinte hibátlanul viselje még a nagy nyomást is. Ez csapattársára nem volt igaz, mert Bottas bár a mezőny vitathatatlanul legjobb kocsiját vezeti, nagyon elmaradt csapattársa mögött és még a második  hely is neccesen lett meg neki az év végi összegzésben. Szegénynek azért szerencséje sem volt, mert sokszor nyert helyzetből kellett kiállnia, vagy például Monzában Vettel balesete után szedett össze egy alkatrészt, ami úgy beakadt a hűtőjébe, hogy közel 1 másodpercekkel rontotta a kör idejeit, így persze esélye sem volt a győzelemre. Természetesen nem csak a több peches futam, de Ő maga is hozzájárult ahhoz a nem éppen tökéletes teljesítményével, hogy Max Verstappen kis híján elhappolta előle a második helyet. Verstappent én nem nagyon szeretem, de el kell ismerni, hogy mostanában egyre kiforrottabban vezet, mondhatni ő az aki teljesítményben, stabilitásban felveszi a versenyt Hamiltonnal. Kár, hogy az autója nem elég, hogy ez az eredményekben is megmutatkozzon. Red Bull kocsija annyira komplikált és nehezen vezethető, hogy tényleg csak Verstappen tudja kihozni belőle a maximumot, sőt többet is, hiszen csapattársa Albon annyira leszerepelt, hogy év végén  vissza is minősítették tartalék pilótának. Helyét Perez, veszi majd át, akit előző csapatánál a jövőre már Aston Martinként induló „rózsaszínűeknél” az a Vettel vált majd, akinek ez az év maga volt a pokol. 

Erről már több teória is született, hogy miként jutott ilyen mélyre a német. Sokak szerint a Ferrari szándékosan kiszúrt vele, és nem ugyanolyan kocsit tett alá, mint a jelenlegi kis kedvenc Leclerc alá. Egy valami biztos, hogy az összeesküvésektől függetlenül Vettel nem négyszeres világbajnokhoz méltóan vezetett. Én nagyon kedvelem a német versenyzőt és remélem, hogy jövőre az Astonnál újra régi fényében fog csillogni és ismét megbízható jó teljesítményt fog felmutatni. A középmezőnyből három csapat emelkedett ki. A Renault, a McLaren, és a Racing Point. Bár a racing teljes másolata volt az előző évi Mercinek, mégsem tudták ezt a helyzetet kihasználni, bár látszott, hogy kocsiban rengeteg potenciál van. Perez ugyan hozta a kötelezőket, de rengeteg probléma sújtotta, míg csapattársa bár néha villantott, de nem tudott egyenletes teljesítményt felmutatni. Így nem csoda, hogy le is csúszott a csapat az év végi dobogóról és a Renault és McLaren is megelőzte őket. Ez a két csapat fejlődött legtöbbet az előző évhez képest, így nem csoda, hogy alig várják, már, hogy a visszatérő és a teszteken remeklő Alonso megmutassa, mennyi van még a jövőre már Alpine-ként induló Renaultban. Mclarennél teljes gazdasági és struktúrális váltáson mentek keresztül, ami előnyükre vált. A tapasztalatok szerint jelenleg ennél a csapatnál működik legcsaládiasabb hangulatban a munka és ez meglátszik az eredményeken is. Jövőre megkapják a Mercédesz erőforrást, így szerintem igen is számolni kell velük, akár a végső elszámolásnál is. A mezőny végén egyre nagyobb a lemaradás. Hass, Alfa Romeo, Williams egyre inkább leszakad, és talán csak a Alfánál látható némi remény, hogyha a Ferrari motor visszanyeri régi erejét, akkor Kimi és a csapat tud majd mutatni ennél jobbat is. Mert Kimi még mindig tud valamit. Leginkább a szélsőséges körülmények között mutatkozik meg a tapasztalata és tudása, és szerencsére még jövőre is a mezőny tagja marad. 

Grosjean bár tehetsége meglenne hozzá, de valahogy nem képes ezt kihozni magából. Viszont az év sőt szerintem az évtized balesete is a nevéhez fűződik. Bahreini nagydíj rajtja után egy keresztbe vágás következtében Hass autójának hátsó kereke érintkezett az egyik Alpha Taurival és olyan szerencsétlenül vágta őt ki a pályáról, hogy nyíl egyenesen a szalagkorlátba csapódott. Több ,mint 200 km/h órás sebességgel. Félelmetes volt nézni, ahogy az autója kettészakad és lángba borul, de szerencse a szerencsétlenségben, hogy komolyabb baj nélkül megúszta és csak a kézfeje égett meg enyhén. Szerintem sokan, akik látták már szinte temették is a francia pilótát, de pont a pár éve bevezetett glória mentette meg az életét. Érdekes, hogy pont Grosjean volt a legnagyobb ellenzője a glória bevezetésének. 

Összességében, ahhoz képest, hogy úgy nézett ki el sem indul az idei szezon, mégis ez elég izgalmas 17 futamos sorozat lett belőle. Ha jövőre a többi csapat is fel tudna kissé nőni a Mercédesz szintjére, ami leginkább a tapadás és a könnyű vezethetőségben rejlik, akkor talán a bajnoki címért is izgalmasabb küzdelem lenne.   

Szólj hozzá