Minden Ami Külföld | „Éjszakai ámokfutás” Európán keresztül - Minden Ami Külföld
Minden ami kulfold logo feher
Minden ami külföld
  • 1200x720szaguldaseu

„Éjszakai ámokfutás” Európán keresztül

Egy ismerősömmel olyan „buta” ötletünk támadt, hogy Angliából hozunk egy autót, mert milyen vicces lehet jobb oldalon vezetni. Ezzel a „kiváló” céllal meg is kezdődött a tervezgetés, felmértük az angol használt autó piacot, elkezdtünk olcsó repülőjegyet keresni. Szerencsére csak az oda útra kellett, mert visszafelé terveink szerint végig száguldunk szinte egész Európán.

Egy kedves barátom a párjával már évek óta Londonban lakott, így megkértük, hogy nézze meg a kiszemelt kocsikat mire kérünk és legyen a kalauzunk a kinttartózkodás idejére. –Kosza írása

Hétfőn hajnali hatkor indult a gépünk.. Mit mondjak nem volt kellemes hajnali háromkor kelni, hogy időben a reptéren legyünk. Semmit extrát nem vittünk magunkkal, mert csak mentünk jöttünk, így a becheckolás simán ment, hamar a gépen találtuk magunkat. Csodálatos volt a hajnali reptér hangulata, a felszállás a napfelkeltében. Ahogy a holland partokat elhagyva megpillantottuk a kéklő tengert, ahogy az angol partokat mossa, mesés látványt nyújtott. Na…. hogy legyen egy kis izgalom. A leszállás nem ment zökkenőmentesen. Már a felszálláskor jelezte a kapitány, hogy elég szeles a londoni idő, de azért erre nem számítottam. Ahogy süllyedtünk egyre jobban dobálta a szél a gépet, már már félelmetes volt, de mikor a kerekek földet értek fellélegeztem. Nem kellett volna, mert olyan dolgot éltem meg, amit még soha. A földetérést követően nagy gázt adott a legénység és ismét a levegőbe emelkedtünk. Őszinte leszek. Volt egy kis pánik bennem, de mikor láttam, hogy a légi utaskísérők továbbra is kedélyesen csevegnek egymással gondoltam nem lesz baj. A második próbálkozás már simán ment, bár a szél továbbra is pokolian támadta repülőt. Végre megérkeztünk!

Minden ami Anglia! Tud meg lehetőségeid, vedd fel a kapcsolatot Dorinával! >>>kapcsolatfelvétel<<<

Megörökítenéd hasonló élményeid? Kérj profi segítséget! Vedd fel a kapcsolatot Zolival >>kapcsolatfelvétel<<

Gond és kérdés nélkül átengedtek minket az ellenőrző ponton. A barátom a parkolóban várt, kivett egy nap szabadságot és már indulhattunk is megtekinteni a kocsikat. Szokatlan volt a jobb oldali közlekedés, nem is gondoltam még akkor, hogy ha én kerülök majd a vezető ülésbe, nemhogy szokatlan, de ijesztő lesz. Három autó közül szerettünk volna választani, de valahogy egyik sem volt megfelelő. Gond van… Irány haveromhoz és a neten találni valamit, mert repülőjegyünk az nincs, valahogy meg haza kell jutni. A nagy keresgélésben megéheztünk és mivel egy kínai étterem volt a sarkon gondoltam együnk azt. Nagyon szeretem a kínai kaját. Itthon is sokszor eszem, de ez valahogy más volt. Azt kell mondjam, jobb. Frissebbnek, kellemesebben fűzerezettebbnek és nagyobb adagnak tűnt. Ja…És persze vagy háromszor annyiba került. De valami hihetetlen finom volt!

Telt az idő már lassan este kilenc óra volt és még nem találtuk meg mivel vágunk neki a végtelen útnak. Nagy nehezen találtunk egy kis Roadstert, ami ár érték arányban megfelelő volt. Éjfélt ütött már az óra mire megtörtént az adás csere és fájó búcsút vettünk Londontól. A kocsi kitűnő állapotban volt így bátra nekivágtunk a közel kétezer kilométeres útnak. Azonban a benzintank kongott az ürességtől, de mi gond lehet, hisz úton útfélen van kút. Arra nem figyelmeztetett senki minket, hogy Angliában a legtöbb benzinkút estére bezár. Mintha nem lett volna elég, hogy hozzá kellett szokni a jobb oldali vezetéshez, nem beszélve a körforgalmakat, amik szó szerint az őrületbe kergettek, még pánikólhattunk az üzemanyag miatt is. Szerencsére Dover felé egy kis faluban volt még nyitva egy kút. A kocsit feltankoltuk benzinnel magunkat meg sok-sok energia itallal, hiszen már majdnem huszonnégy órája ébren voltunk, és még vagy húsz órányi kocsikázás várt ránk. Akkor irány Dover, komp Cain…. nem ilyen egyszerű az élet. A komp, amit kinéztünk kimaradt, így a négy órakor indulóratudtunk bedokkolni. Mintha minden ellenünk lett volna, de komolyan. Kompozás? Komolyan ilyen nincs! Én nem szeretek hajókázni, mondhatni félek a víztől, erre olyan vihar volt, hogy a szó szoros értelmében nem lehetett egyenesen közlekedni a fedélzeten úgy hánykolódott az a hatalmas szerkezet. Szerencsésen megérkeztünk a francia partokhoz, és hamar sikerült is kijutnunk a hajó gyomrából. Akkor padlógáz gondoltuk. A padlógáz még rendben is lett volna, de úgy eltévedtünk, hogy egy vízzel elárasztott francia faluban találtuk magunkat. Ijesztő volt… Olyan érzésem volt, hogy a tenger mindjárt minket is magával ragad. Mire megtaláltuk a megfelelő utat olyan kétszáz kilométeres kitérőt tettünk. A kocsi bírta és hibátlanul helytállt. Végre megvolt a megfelelő irány, végig autópálya Budapestig, persze ha nem tévedünk el. Szerencsére még egyszer nem csináltunk ilyen blődséget. Franciaországot elhagyva nekiindultunk a végeláthatatlan német utaknak. Szürke köd telepedett ránk, szinte alig láttunk így megint nem haladhatunk az elvárt tempóval.  Komolyan mondom sokkal hosszabb és unalmasabb volt, mint gondoltam. Autó tankolás és saját magunk megtankolása vitt egy kis színt az utazásba.  Késő este volt már mire elértük a bécsi körgyűrűt és már érezhető közelségbe került az ágyam. Egész jól bírtuk alvás nélkül az utat és a váltott vezetést, csak kétszer álltunk meg kicsit lazítani. Amint átléptünk a magyar határt olyan fáradtság tört ránk, hogy Hegyeshalomtól Pestig ötször(!) álltunk meg kinyújtóztatni a tagjainkat. Hajnali negyed négyre értünk haza. Közel 48 óra talpon, illetve autóban ülve úgy leszívta az energiámat, hogy következő két napot ágyban töltöttem. Az angol használt autók kiválóan karban vannak tartva, ezt beigazolódott, mert a kocsi csak a benzint igényelte, egyéb „hiba” nélkül hazahozott minket.

Összességében kellemes utunk volt. Tudom ajánlani minden kalandra vágyó fiatalnak, hogy próbálja ki!

A cikkben elhangzottakért felelősséget nem vállalunk. Ez a cikk nem feltétlenül tükrözi a mi álláspontunkat! Mivel szeretjük az elgondolkodtató, érdekes írásokat a Tiédet is várjuk szeretettel vagy ha szívesen megosztanád tapasztalataid, de nem erősséged az írás jelezd és egyeztetünk Veled akár egy interjút.