Minden Ami Külföld | Roncsderbi a toszkán hegyek lábánál - Minden Ami Külföld
Minden ami kulfold logo feher
Minden ami kulfold logo feher
Minden ami külföld
  • Superfast 3D generic race car
13 September 2020

Roncsderbi a toszkán hegyek lábánál

Hihetetlen! Ezzel a jelzővel tudom leginkább jellemezni az első Toszkán Nagydíjat. A szinte unalomba fulladt időmérő után, nem nagyon reménykedtem túl sok izgalomban, de szerencsére az élet megint megtréfált. A verseny első néhány köre egy Bud Spencer féle roncsderbire emlékeztetett. A rajt utáni első pár száz méteren a rajtot rosszul elkapó Hamilton és a motorerő gondokkal küzdő Verstappen jóvoltából olyan torlódás alakult ki, ami már magában rejtett egy komolyabb csetepatét. A harmadik kanyarban Verstappen és Monza újdonsült győztese Gasly a kavicságyban végezte, de a hazai szurkolók legnagyobb örömére a kavarodást kihasználva a ferraris Leclerc a harmadik helyre lopakodott fel. A roncs takarítás közben a talpon maradt versenyzők a safety car mögött köröztek. Bottas diktálta újraindítás első méterein a középmezőny sűrűjében ismét hatalmas baleset történt. Magnussen, Latifi, Giovinazzi, Sainz búcsúzott a további küzdelmektől. Még egy versenykört sem tettek meg, de máris hat gladiátor csak a lelátón élvezhette tovább a toszkán napsütést. 

Piros zászlóval felfüggesztették a versenyt, mert a célegyenesben annyi törmelék keletkezett, hogy biztonságosan csak így lehetett a pályát megtisztítani. A bírok a megismételt állórajt mellett döntöttek, ahol várható volt, hogy Hamilton a második helyről indulva a szél árnyékot kihasználva támadni fogja Bottast. Még az újraindítás előtt Ocone is feladta a versenyt, fékhiba miatt. 

Bottas a rajtot ismét kiválóan kapta el, de a szélárnyékban támadó Hamiltont nem tudta feltartóztatni a hosszú egyenesben, de legalább a verseny elkezdődhetett újabb baleset nélkül. Leclerc a Ferrarival sokáig tartani tudta a harmadik helyet, bár szépen lassan egyre hátrébb csúszott. Vettel autója még a verseny első balesetnél megsérült, így csak a mezőny végéről követhette a többieket. 

Hosszú körök,  semmi említésre méltó nem történt. Hamilton vezette a mezőnyt, Bottas képtelen volt támadási pozícióba kerülni. Albon vitt egy kis színt a versenybe. Szokatlan módon nagyon összeszedetten vezetett, végre kihasználva a Red Bullban rejlő lehetőségeket. Mercédeszekre nem volt veszélyes, de élvezet volt nézni, ahogy a kilencedik helyről a harmadikra küzdi fel magát. Ricciardo nehezen adta a pozícióját. Bár ki tudja… Lehet csak nem akarta kitetováltatni magát, ezért hagyta végül „elillanni” a Red Bullt. Volt ugyanis egy „megállapodása” a Renault főnökével, hogyha dobogón végez az utolsó Renaultos szezonjában, akkor közösen tetováltatni mennek ezt megünnepelvén. Van még kilenc verseny. Lehet, ellátogatnak még egy szalonba. 

Nem lenne roncsderbi a roncsderbi, ha így beautózott volna a mezőny a célba. Jött Stroll, aki tizenhárom körrel a vége előtt valószínűleg egy defekt miatt óriási tempóval a gumifalba csapódott. Szerencsére nem sérült meg, de ismét jöhetett a piros zászló, immár másodszor. Az első és remélhetőleg nem az utolsó Toszkán Nagydíj beírta magát a sporttörténelembe, hiszen közel a mezőny fele idő előtt búcsúzott. 

Állórajt következhetett megint, de Bottas most rosszul kapta el, így nem volt esélye, hogy megszorongassa Hamiltont a végső sprint versenyben, sőt egy időre még Albon is megelőzte. 

Végül a napsütötte Toszkánában is Hamilton diadalmaskodott, Bottas és a végre tehetségéhez méltóan vezető Albon előtt. Az olasz közönségnek sem volt oka a szomorkodásra, mert mindkét Ferrari pontot szerzett a foghíjas mezőnyben. 

Nemcsak a verseny, de Hamilton is hihetetlen! Vettel-rajongó vagyok bárhol is vezet, de Hamiltonnál minden összeállt. Tehetség, küzdeni akarás, kitartás és még a szerencse is folyamatosan mellé állt. Minden tiszteletem az angol klasszisé!

A koronavírus a Forma1 programját is fenekestül felforgatta. Versenyeket töröltek, és új helyszíneket emeltek be a naptárba. A tengeren túli futamok nagy részét elhalasztották, így ismét Európa lett a GP központja. Az autóversenyzés őshazája, Olaszország ennek köszönhetően rendezhetett három verseny hétvégét is. Imola, Monza már régebben is otthont adott a száguldó cirkusznak, de Mugello, a Ferrari saját tesztpályája a látottak fényében nem utoljára látta vendégül a forma1 mezőnyét. 

Irány a napsütötte Toszkána! Még ma kérj ajánlatot! >>>kapcsolatfelvétel<<<

Irány a napsütötte Toszkána

A cikkben elhangzottakért felelősséget nem vállalunk. Ez a cikk nem feltétlenül tükrözi a mi álláspontunkat! Mivel szeretjük az elgondolkodtató, érdekes írásokat a Tiédet is várjuk szeretettel vagy ha szívesen megosztanád tapasztalataid, de nem erősséged az írás jelezd és egyeztetünk Veled akár egy interjút.

Szólj hozzá